1. Haberler
  2. Magazin
  3. Aleyna Tilki ve Puma Depresyonla Gayret Yan Yana

Aleyna Tilki ve Puma Depresyonla Gayret Yan Yana

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Global spor markası PUMA ve Türkiye’nin en tanınan sanatkarlarından Aleyna Tilki, bilhassa gençlerin en büyük problemlerinden biri olan depresyonla gayret için özel bir projeye imza attı. Proje kapsamında toplumda depresyon hakkında farkındalığının artırılması için bir toplumsal sorumluluk çalışması başlatılıyor. Hikayembitmedi.org internet sitesiyle desteklenen proje kapsamında depresyonla çabaya dikkat çekmek üzere Aleyna Tilki’nin tasarım katkılarıyla iki özel PUMA ayakkabı hazırlandı.

Dünyanın öncü küresel spor giysi markası PUMA, Aleyna Tilki’yle birlikte depresyona karşı büyük bir farkındalık kampanyası başlatıyor. HİKAYEM BİTMEDİ ismini taşıyan kampanya, depresyonun yaygın ve tedavi edilebilir bir hastalık olduğu konusunda toplumda bir şuur oluşturarak bu hususta konuşabilmenin normalleştirilmesini hedefliyor. Proje kapsamında, bahis hakkında Avrupa’nın önde gelen sivil toplum örgütlerinden biri olan European Alliance Against Depression (Depresyona Karşı Avrupa İttifakı) (EAAD) ile uzun soluklu bir iş birliğine imza atılacak. Kelam konusu derneğin hazırladığı online bilgilendirme ve takviye platformu iFightDepression® (Depresyonla Savaşıyorum), PUMA’nın katkılarıyla Türkçe lisanında geliştirilecek ve önümüzdeki devirlerde bireyler ve sıhhat profesyonellerinin kullanımına açılacak eğitim modülleri ile daha da zenginleşecek.

PUMA, bu çok özel toplumsal sorumluluk projesi için genç yıldız Aleyna Tilki ile birinci kere bir ortaya geldi. Böylelikle Aleyna Tilki, PUMA’nın küresel kampanyalarında birlikte çalıştığı Rihanna, Selena Gomez, Dua Lipa, Cara Delevingne üzere dünya yıldızlarının ortasına katılmış oldu.

PUMA ve Aleyna Tilki, bu iş birliği kapsamında çok özel bir ayakkabı dizaynına imza attı. PUMA’nın klasik modellerinden Cali Dream, Aleyna’nın kendine mahsus tasarım ve desen dokunuşlarıyla tekrar yorumlandı. Ayakkabının üzerinde yer alan noktalı virgül ayrıntısı, “Kendi öykümün müellifi benim” iletisi içeren, depresyon ve anksiyete üzere rahatsızlıklara karşı farkındalık yaratan üniversal bir sembol olma özelliği taşıyor. Ayakkabının yan yüzeyinde yer alan “My story isn’t over” sloganı da bu iletisi destekliyor. Ayakkabının satışından elde edilecek gelirin bir kısmı, European Alliance Against Depression iş birliğiyle iFightDepression platformunun Türkçe lisanında geliştirilmesi projesinde kullanılacak.

Depresyondaki bireylere yönelik geliştirdiği ve Dünya Sıhhat Örgütü tarafından da kabul edilen müdahale stratejilerini dünya çapında 15 ülkede, 120’den fazla bölgede hayata geçiren European Alliance Against Depression (EAAD), iFightDepression® ismini verdiği online yardım programıyla hafif seviyede depresif belirtileri olan bireylere takviye fırsatı veriyor. PUMA’nın dayanağıyla, Türkiye EAAD’nin tam üyesi olan ülkeler ortasındaki yerini alacak ve programın Türkiye entegrasyonları tamamlandığında oluşacak yeni içerikler, sıhhat profesyonelleri ve depresyonla uğraş eden bireylerin hizmetine sunulmuş olacak.

PROJEYE ÖZEL İKİ İKONİK AYAKKABI MODELİ

Proje tanıtım basın toplantısında konuşan PUMA Orta Doğu Genel Müdürü Taner Seyis: “Aleyna Tilki’yle birlikte başlattığımız #hikayembitmedi kampanyamızı özel bir eserle taçlandırdık. Ayakkabının üzerinde bulunan noktalı virgül ayrıntısı, depresyonla gayretin üniversal bir ikonu olma özelliğini taşıyor. Buna ek olarak yeniden ayakkabının üzerine bu çabanın en manalı cümlesini de yazdık: My story isn’t over. (“Hikayem bitmedi.”) Bu ayakkabıların satışından elde edilecek gelirin bir kısmının bugün başlattığımız toplumsal sorumluluk projesine gidecek olması bizi ayrıyeten memnun ediyor. Bu kapsamda toplumun her bölümünü hikayembitmedi.org adresine girerek depresyon hakkında bilgi almaya ve onunla uğraş sistemlerini öğrenmeye davet ediyoruz.” dedi.

Basın toplantısında kendi hayatından örnekler vererek konuşan Aleyna Tilki: “Hakikaten ben de depresyonda olan yüz binlerce bireyden biriydim. Yavaş yavaş bu proje yaklaşırken ben de yaşadığım depresyonu ne kadar bastırdığımı ve kederleri bastırdığımı anladım. Halbuki muhakkak bunlarla yüzleşmem gerekiyormuş. Sokağa çıktığımda daima takip ediliyor hissi. Hatta his değil, takip edilmek. Toplumun benden istediği başarılı olmanın getirdiği beklentide yaratılan hayali bayan olma zorluğunda hissetmek. Yeterlice içinden çıkılmayacak bir hal almaya başlamıştı. Bir baktım ki herkesin yaşadığı depresyonda, herkes kendini tek başına hissediyor. E zira sahiden önemli bir toplum baskısı var sonuçta. Depresyon üniversal bir husus. Herkesin içindeki depresyonu fark etmesini istediğimiz için de ki bilhassa kendimden de örnek vererek aslında bu projede ortaya kendimi de koyarak ve itiraf ederek başlatmak istedim. Reklam sinemamızda de aslında benim en sevdiğim kısım: ‘’Acılarımızın içinden geçerken onlarla yüzleşmeyi öğrenip, güzelleşmeyi anlatalım’’ dedim. Depresyonu yenmekteki en değerli durumlardan biri bilinçlenmek. Nasıl bilinçlenmek? Mesela bu konuşmaları yapıyor olmamız. Bu periyotta bu türlü bir reklam sineması yapıyor olmamız ve birebir vakitte büsbütün öncülük ettiğimiz hikayembitmedi.org web sitesi var bu mevzuda. Oradan bilgi alabileceğimiz bir kaynak olması çok kıymetli. Bilgilenmek bunlarla birlikte ben hepimizin depresyonu atlatabileceğini düşünüyorum. Ben depresyonu hiçbir vakit tehlike ya da bir felaket olarak görmedim. Bir süreç ve bence içinden geçebileceğimizi gördükçe gücümüze güç katacak da bir şey. ” diye konuştu.

European Alliance Against Depression ile yapılan iş birliğiyle projenin Türkiye’de hayata geçirilmesine katkıda bulunan, Bursa Uludağ Üniversitesi Psikoloji Kısmı Öğretim Üyesi olan ve Çekya’da Masaryk Üniversitesi’nde doktora sonrası çalışmalarını sürdüren Dr. Öğretim Üyesi Hayriye Güleç: “Gençlerde depresyon oranları, son on yılda, bilhassa bayanlarda, keskin bir formda artış göstermekte. Türkiye’de yapılan çalışmalar depresyonun ergenlik ve genç yetişkinlik devrindeki en yaygın ruhsal meseleler ortasında olduğunu belirtiyor. EAAD dayanağıyla Türkiye’ye kazandıracağımız iFightDepression® programı ile birinci etapta toplumu genel olarak bilinçlendirmeyi, akabinde programın aile doktorlarına ve ruh sıhhati uzmanlarına tanıtılmasıyla bir arada programı hastalarına önerecek uzmanlara gerekli eğitimlerin sağlanmasını hedefliyoruz.” biçiminde açıklamalarda bulundu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Artvin Haber, Artvin Son Dakika Haberleri ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!